এক খ্রিস্টান আবারও ফিরে এলো ইসলামের পথে” – Khoborbd24 reddit is crypto trading skill or luck India known binary options platforms South Africa intro guide to trading crypto Malaysia binary options vs forex trading Singapore invest bitcoin 2.0 India astroneer does the trading platform require internet Singapore what you need to know before investing in bitcoin Malaysia what is a good investment bitcoin or gold and silver South Africa how to really make money investing in bitcoin South Africa bloomberg trading platform for trial Singapore 0 minimum deposit binary options Singapore invested in bitcoin what is worth today Malaysia crypto currency trading stratgies Singapore best trading platform for less than 25k Malaysia investing in cryptomining of bitcoins a scam Singapore how to invest small amounts of money in bitcoin Malaysia binary trading brokers Malaysia trading platform arbitrage India spot option binary South Africa dircord bitcoin trading Singapore bitcoin trading reliable for money? Malaysia trading scams India bitcoin trading en francais Singapore using bitcoin as an investment Singapore japan percent bitcoin trading India other ways to invest in bitcoin India bitcoin trading with a virtual machine Singapore funded binary options account Malaysia what institutional investment firms have bought bitcoin South Africa binary options profitable forum Malaysia if you invest 500 in bitcoin South Africa free crypto trading training South Africa binary options can you make a profit off of early closure India cy stock dividend Malaysia day trading crypto with 1000 South Africa bitcoin investment trust uk Singapore binary option menurut pandangan islam Malaysia stash invest bitcoin India binary options robot millionaire South Africa
ইসলামিক কর্নার

এক খ্রিস্টান আবারও ফিরে এলো ইসলামের পথে”

নামিরা আহমেদ নেহা

খ্রিস্টানো দীসু বিগত ৫ বছর যাবৎ আমেরিকায় যাবার চেষ্টায় আছে। কিন্তু যেতে পারছে না। তার এক পরিচিত কাছের বন্ধু সুনীল কুমার দও। হিন্দু ধর্ম পরিবর্তন করে খ্রিস্টান ধর্ম গ্রহণ করেছে। কারণ ধর্ম পরিবর্নের জন্য খুব দ্রুত আমেরিকান ভিসাও পেয়েছে। সেই একই কাজ করল আমেরিকায় যাবার জন্য খ্রিস্টানো দীসু।
যে কি না পূর্বে ইসলাম ধর্ম অবলম্বী ছিলেন । (যার নাম ছিল নূর ইসলাম) ধর্ম পরিবর্তনের জন্য আমেরিকান এ্যাম্বাসি থেকে খুব তারাতারি ভিসাও পেয়ে গেলেন।
কিন্তু আমেরিকায় যাবার পর সে তার ব্যক্তিগত জীবনে খুব বেশী সফল হতে পারল না। অথচ যে ছেলে ঢাকা বিশ্ববিদ্যালয়ের ইংরেজী বিভাগ থেকে স্নাতক ডিগ্রী অর্জন করেছে এবং সারা বাংলাদেশে মেধা তালিকায় ১ম স্থান গ্রহন করেছিল।খ্রিস্টানো দীসু খুব আগে থেকেই লেখালেখি করত এবং তার বিশ্ববিদ্যালয়ে পড়াকালীন সময় (অমর একুশে বই মেলায়) তার লিখা পাঁচটি উপন্যাসও প্রকাশিত হয়েছিল এবং তার লিখা বইগুলো বাঙালীদের হৃদয়ে ব্যপক সারা পেয়েছিল।
কিন্তু, অদ্ভুত বিষয় হচ্ছে আমেরিকার তার লিখা বইয়ের কেউ কোনো গুরুত্ব দেয়নি।
তারপর পরে, জীবন থেমে ছিল না লেখালেখি কম বেশী চলছিল নিজ গতিতে।
২০১৯ সালে আমেরিকার একটি “Book festival” তিনি বিশ্ব নবী হযরত মোহাম্মদ (সাঃ) এর জীবনের ওপর একটি বই লিখেন এবং সেই
বইটি আমেরিকার দর্শকদের মাঝে বিপুলভাবে সারা পায় এবং তার সেই বইয়ের জন্য তিনি(গ্রিনিজ বুকে) ও তার স্থান করে নিয়েছেন।
ইসলাম শান্তির ধর্ম আর এই ধর্মের কোনো বিকল্প নেই খ্রিস্টানো দীসু এই বিষয় বুঝতে পারে এবং সে তার পূর্বের ধর্মে ফিরে যায়।

Show More

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Like us at Facebook

Default description


This will close in 30 seconds